Și asta nu este tot: noul ministru dorește restaurarea autorității profesorilor din școli.
„Noul ministru a spus însă stop, ne întoarcem la ceea ce era solid și eficient. Inclusiv la vechea metodă prin care copiii învățau să citească, prin recunoașterea silabelor. Pentru că metoda „modernă”, numită „globală” (și uneori semi-globală) a fost o catastrofă.
Este aproape uluitor cum în Franța întoarcerea la practici care au fost simple, clare și eficiente apare ca o nouă revoluție în materie de educație.  Ministrul mai vrea să interzică telefoanele mobile în școală, să reintroducă disciplina și să reabiliteze autoritatea profesorului. Un veritabil big-bang deci, care probabil că va provoca multe dezbateri și probabil și reacții contestatare. Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la revoltele din 1968. Ori, exact acestei generații i se reproșează că a distrus, în numele „egalitarismului”, autoritatea profesorilor în școli. Poate că era și timpul ca această aberație să fie îndreptată”, conchide Vișniec.


În România, ultimă reformă a educației propusă pe vremea Guvernului Cioloș prevedea exact modelul invers: renunțarea la studiul limbii latine, reducerea numărului de ore de limba română, precum și introducerea unor materii precum „Educație pentru drepturile copilului”, „Educație interculturală” sau „Educație pentru cetățenie democratică”.


Măsurile, aspru criticate de corpul profesoral, dar și de o parte a opiniei publice, nu au fost până la urmă adoptate.

https://www.puppe.ro/wp-admin/post-new.php